رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

روش تهیه دانُک | آشی خوشمزه از خطه خراسان

  • کد خبر: ۸۴۱۴۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
روش تهیه دانُک | آشی خوشمزه از خطه خراسان
یکی از این آش‌های خوشمزه که مخصوص خطه خراسان است آش گندم یا دانک است که طعمی شبیه به حلیم‌های محلی دارد.

مقدم | شهرآرانیوز؛ با سرد شدن هوا، ذائقه ما هم به سمت انتخاب غذا‌های گرم و پرکالری می‌رود، مانند انواع آش و سوپ که در سبد غذایی ما ایرانی‌ها جایگاهی ویژه هم دارند. یکی از این آش‌های خوشمزه که مخصوص خطه خراسان است آش گندم یا دانک است که طعمی شبیه به حلیم‌های محلی دارد. غلظت آن هم در انتهای پخت به حد حلیم می‌رسد و حسابی کش می‌آید. توصیه می‌کنیم حتما پخت این آش خوشمزه را یک بار هم شده امتحان کنید.

پیاز متوسط
یک عدد
گوشت گوسفندی
۱۵۰ گرم
نخود
نصف پیمانه
گندم پوست کنده
۲ پیمانه
نمک
به میزان لازم
روغن
به میزان لازم
فلفل سیاه و زردچوبه
به  میزان لازم
تره کوهی
۳ قاشق غذاخوری

روش تهیه

گندم و نخود را که از شب قبل خیس کرده‌اید، همراه با گوشت درون قابلمه‌ای بریزید و به آن آب اضافه کنید. سپس ظرف را روی اجاق بگذارید. آب که جوش آمد، کف روی آن را بردارید و سبزی را به آن اضافه و شعله را کم کنید. بعد یک ساعت هم نمک را به آن بیفزایید.
پیاز را نگینی خرد کنید و همراه با روغن تفت بدهید. پیاز‌ها که طلایی و نرم شد، ادویه را اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید تا طعم خامی زردچوبه گرفته شود.
در سومین ساعت پخت، گوشت پخته را خارج و ریش ریش کنید و همراه با پیاز داغ به آش اضافه کنید. در یک ساعت باقی مانده از پخت، آش را مرتب هم بزنید تا هم ته نگیرد هم حسابی لعاب بدهد و غلیظ شود.

فوت آشپزی

*گوشت همراه با استخوان طعم خیلی بهتری به غذایتان می‌دهد.
*تره کوهی به آشتان لعاب‌ می‌دهد. به سلیقه خودتان می‌توانید جایگزینی برای آن انتخاب کنید یا اصلا درون آش  سبزی نریزید.
*میزان زردچوبه را اگر کمی بیشتر بگیرید، آش خوش‌رنگ‌تر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->